Kwartet 1 – TOPLESSEN: hoe cognitieve psychologie kan leiden tot beter leren (sept - nov 2019)
Prof. Paul Kirschner; Dr. Gino Camp; Tim Surma, Msc. (Open Universiteit)
Kwartet 2 – De leraar als expert (nov 2019 - jan 2020)
Prof. Jan van Tartwijk en Dr. Luce Claessens (Universiteit Utrecht)
Kwartet 3 – Wat je voor lezen moet kunnen en weten (feb - apr 2020)
Prof. Anna Bosman en Dr. Erik Meester (Radboud Universiteit)
Kwartet 4 – De school als professionele leergemeenschap (sept 2020 - nov 2020)
Prof. Wilfried Admiraal en Simone Rijksen, MSc. (Universiteit Leiden)
Kwartet 5 – Gebruik maken van buitenschoolse kennisbronnen van leerlingen (nov 2020 - jan 2021)
Prof. Monique Volman en Louise Verhoef, MSc. (Universiteit van Amsterdam)
Kwartet 6 – Curriculumbewustzijn en -bekwaamheid (feb 2021 - mei 2021)
Prof. Susan McKenney en Dr. Nienke Nieveen (Universiteit Twente) i.s.m. met SLO
Kwartet 7- Jij als teacher leader (okt 2021- jan 2022)
dr. Marco Snoek (Hogeschool van Amsterdam)
Kwartet 8 - Hoge verwachtingen (apr - jul 2023)
Dr. A.C (Anneke) Timmermans (Rijksuniversiteit Groningen)